Khamis, 7 Mei 2009

Diri ini terasa sunyi..


Entah mengapa pagi ini,terasa rindu pada kenangan zaman sekolah dulu..bergelak ketawa,bersuka ria,sama-sama menuntut ilmu dengan sahabat-sahabat perjuangan,bergaduh tu,biasalah adat manusia..tapi pergaduhan yang tercetus bukannya lama sekadar sehari paling lama dan biasanya setengah jam tu pun dah dikira mcm ada besi je dalam mulut ni sbb x cakap ngan kawan-kawan..

tatkala waktu pagi menerjah di kalbu..tiba-tiba hati ini sayu bila terkenangkan kenangan di rumah sewa..huhuhu..terasa lucu pun ada...tapi kenangan tetap kenangan kita hanya sekadar boleh mengingatinya di kala kita kesunyian ataupun kesepian..

sesekali bila terkenang kehidupan tinggal bersama sahabat dan kakak umah sewa ni nak tergelak pun ada..

dulu pernahlah kitaorang sembang-sembang tanya:

"mc na.lepas nih kito tengok sapo hok nikoh dulu"...masa tu kitaorang dok tengah rehat petang2..amik angin katakan..terlupa lak sapa yang mengungkap kata-kata tuh...

"eh,mestilah sep2 yang tuo pado na dl hok kawen"kataku dengan nada bergurau...


masa terus berlalu..zaman terus beredar..masing-masing dah punye hala tuju masing-masing..
tapi kenangan tetap terpahat di sanubari..

kini..dah terbukti kakak-kakakku dah ada yang" bergulai besar "dah...dan bakal yang mendirikan masjid pun ada...alhamdulillah dan sekalung tahniah buat k.je dan abe din yang bakal menuju ke alam baru pada 6 jun 2009..semoga kalian berdua sentiasa dilimpahi rahmat dan kebahagiaan selamanya...na doakan kalian bahagia hingga ke anak cucu...

skang ni tgh tunggu walimah dari kak long,k.uda dan arina..aku?!entahlah..yang penting kejar cita-cita dulu...lepas tuh baru pikir...Insya Allah,jika ada jodoh..x kemana..jodoh dan pertemuan tu kan di tangan Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan