Ahad, 6 Disember 2009

3 KaLi tErKeJuT.....

Arini sy ke kb Mall,berjanji setia..uhhuk,dengan sahabat saya..nik shu..biasolah,KB MALL,adalah tempat kebiasaan sy dan sahabat adakan reunion..tak kiralah ramai atau sedikit...tempat yg tak perlu masuk bandar, yg jalannya berbelit2 dan yg pastinya jika terlepas satu jalan,boleh dikatakan satu negeri Kelantan kna pusing(juz perumpamaan jer)...

ada tiga berita yg mengejut berlaku hari ni...hurm...satu berita yg ala2 sedih,tapi x derlah sedih sangat,yg kedua berita gembira+sedih+terkejut dan yg ketiga berita yg benar2 terkejutt...huh!!istighfar berkali2 sy bila kejadian tersebut benar2 berlaku di depan mata...ingatlah wahai manusia..ajal dan maut ditangan tuhan...siapalah kita untuk menolaknya...

berita pertama-ada orang kata sy dah ada anak...huahuahua...sedih2x..napok sangat saya bukan lagi "remaja"...huhuhu...cikgu sekolah sy dulu siap2 boleh tya..mane anaknye?,setibanya sy di KB MALL tadi....kalau tanya mane husband tu,bolehla jgk...huh!!!sedih pon ada..tp kna terima hakikat yg sy dah semakin dewasa<-----sedak sikit ayt banding denge guna perkataan "tua"...huhuhu...

berita kedua plak-tengah sy dok makan dan borak-borak dengan sahabat saya tu, tiba-tiba handset sy berlagu riang dengan nada ringtone"cinta terakhir_dari aiman"...(x der niat nak promosi ringtone pon,juz gi tau je)...sy pon bacala....terkejut+gembira dengan berita yg telah disampaikan salah seorang sahabat sy di maktab,malahan kelas sy dan semestinya baik dengan sy bakal mendirikan baitul muslim..alhamdulillah...akhirnya seorang lagi sahabat sy bakal mendirikan umah tangga bln 3 tahun 2010...hurmm....tahniah2x,buat sahabatku...dah tiba jodohnya dan sy masih meneruskan perjuangan sy yg blm lagi selesai...Insya Allah,kalau dah tiba masa....kawen jgk saya...hehehe...MASIH MENANTI DAN TERUS MENANTI disamping berdoa dapat zauj yg soleh,dan sy akan cuba mensolehahkan diri sebaik mungkin sementara masa masih ada...congratulation buatmu sahabat...


berita ketiga-benar2 membuatkan sy insaf dan terkejut..setelah dapat berita gembira tadi tu..biasalah semestinya adalah huraian serba sedikit...berita menarik,perlukan perkongsian dan pendapatkan..betol tak?!..tapi bukan itu yg sy nak bagitau dengan berita ke-3 ni....berbalik kepada cerita...sy pon sambunglah borak2 dengan sahabat saya..tiba2,sy nampak ramai orang berlari2 keluar dari KB MALL,nasib baiklah pintu KFC dekat je...saya dengan sahabat saya ni pon terpinga2lah..awatnye la bising2 ni..siap2 lari menuju pintu keluar lagi....sy pon turut bangun jgklah...dahla sy pakai selipar tinggi masa tu,maunya sy cabut selipar sy dan berjalan kaki seterusnya berlari semestinya(lari 2.4 kat maktab pon dah semput weiii),ehhekks,tapi tak sempat nak buat begitu,sebab pintu keluar dekat je...apa yg bermain di fkiran sy masa tu..."KB MALL KENA ROMPAK"...aduss,boleh terpikir mcm tu...dan satu lagi "KERETA KAT PARKING BAWAH TERBAKAR"...haiaahh.....dahla keta sy parking kat bwh, 2 kali berdebar lah saya...lepas beberapa minit,keadaan kembali reda...sy pon ajak kawan sy masuk smula kedalam KB MALL,nak pastikan apa yg berlaku sebenarnya...sy dan kawan sy pon melintang aruslah,orang lain keluar tapi sy menghala masuk..berjalan,berjalan dan terus berjalan..lalu sy ternampak kereta yg terbalik di tengah2 eskalator...Allahuakbar...kereta dari atas menjunam jatuh sampai ke bawah...hati sy masa tu,tuhan sj yg tahu...berdebar,ketar lutut dan yg pasti sy perlu bertenang sebab lepas ni sy nak drive balik umah...iyelah takkan sy nak tidur kat KB MALL kot gara-gara terlalu berdebar...dan KB MALL hari ini dalam sejarah tutup awal..biasa pukul 10.00 malam,tai hari ni pukul 6 dah tutup kedai..saya mengambil kesempatan untuk mengambil beberapa keping gambar untuk sy muatkan dalam blog saya ni...berkali2 sy melafaz syukur pada ILAHI,kerana ALLAH,masih panjangkan umur sy...dan dikhabarkan 2 orang telah meninggal dunia..INNALILLAHIWAINNAILAIHIRAJIUN...akibat dari jatuhnya kereta tadi...siapalah kita untuk menolak musibah...tapi kita perlu berdoa pada Allah untuk menjauhkan musibah pada kita...masa sy drive pulang tu...hati sy masih tak hilang lagi debaran...menitis juga air mata ni...jika ditakdirkan sy yg meninggal ditempat itu,siapalah sy untuk menolak maut..betol tak?..amalan entah byk mane nak mengadap tuhan RabulIzzati..ALLAH,AMPUNILAH HAMBAMU INI..


.






diantara gambar2 yg sempat sy ambik w/pon sy sdiri ketar lutut masa tuh...

1 ulasan: