Sabtu, 9 April 2011

~BiSiKaN~



TUHAN...
Dalam letih aku merintih..

Kelemahan dan kelalaianku,

Alpa Dosa-dosaku,

Aku Lemah tak berdaya...


Tuhan..

Dalam suka dan duka

Tangis dan tawa,
Melimpahi rahmat dan nikmat-MU,

Lupa aku mengenangMU,
Dalam sibuk dunia yang gawat,

KAU lupa kuingat.


Tuhan...
Ampunilah hatiku yang pilu,

Tak endah bila menadah,

Akan kebesaranMU,
Ingatkan daku.

Agar mengingatiMU,


Tuhan,

Bicara-MU tanpa suara,

Belaian-MU hanya rasa,

Kau terlalu dekat tanpa suara,

Namun cinta-MU ketara jua..

Keyakinan pada Allah ibarat air kedamaian yang tak pernah kering menjadikan seorang muslim tetap tegar disaat orang lain berguguran dan tetap tenang disaat orang lain ketakutan.Biar rebah jangan berubah,biar terbuang terus berjuang.Ujian adalah tarbiah dari Allah,semakin dekat bahtera kita kepada-Nya,semakin hebat taufan melanda.Semalam adalah kenangan,hari ini adalah peluang,esok adalah harapan,genggam jadi kejayaan.

p/s:Nak balik....tetiba je rindu kat kg ni...alahaiiiiiiii...kuatkan hati.....semangat3....chaiyokkk....

pakat2 mai sarawak..mai berkempen sini....kalau tak pun sila tgk kat tv "sayang sarawak"....
~sayang kelantan,ok lagi kot~....


teringat kat..
umi,abah,adik,kawan2,jalan kubang kerian,medan ilmu setiap hari jumaat,kesibukan maydin mall,rfc....~byknye yg sy ingat~....kwang3....owh,adrina sila lah bersabar.....pejam celik,pejam celik x lama dah ujung bln 5..balik menjayakan misi dan visi barangkali...insya Allah.....:)




"Perjuangan ibarat tiram dilaut,dihiris pepasir tercalarlah ia,sungguhpun terluka tapi dipendam, sungguhpun pedih tapi disimpan,namun akhirnya dibalas mutiara.."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan