Jumaat, 22 April 2011

~cErItA CeRiTi.............~


ومن يتق الله يجعل له مخرجا ويرزقه من حيث لا يحتسب
ومن يتوكل على الله فهو حسبه ان الله بالغ امره قد جعل الله لكل شيء قدرا
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. Dan sesiapa yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkanlaranganNya), nescaya akan dijadikan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya). Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas hatinya. Dan (ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukupkan baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang di kehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu.

"Cerita ceriti di waktu cuti..."

Tiada apa yang menarik utk di kongsikan,cuti sebagai perantau...hurm...duk rumah diam2 jelah...itu aktiviti WAJIB yang sy akan lakukan bila menjelma cuti sekolah....cuti kali ni berbeza dengan yang sebelum ini....kalau kat kelantan...cuti yang paling best sekali...boleh keluar jalan2,tapi duk kat sini....kerja sy mcm biasa...bangun pagi ...sunyi je,yg kedengarannya adalah bunyi anjing2 di sekeliling rumah sy aje,mula2 datang sini terkejut jgk,banyak sungguh binatang itu di sini yer,sebelum ni yang biasa nampak terbiar ditepi2 jalan tu kucing jelah,kalau anjing tu tak banyak,tapi kalau kat sini....hurm,macam2 jenis ade,mereka tgk kita pun slumberr je...mcm tak der perasaan pulak....kita pulak yang takut kat mereka tu...takut kena samak....hohohoh...~manelah nak cr air tanah~...

hari ni bgn pagi2,....alahaiiiiii..rupanya tiada teman...huhuhu....kwn2 sy pulang ke kampung halaman tinggalkan sy,ape nak buat...tp...alhamdulillah,Allah memberi ketenangan pada saya....syukur sangat2....rasa sunyi yang DIA bagi pada saya utk tarbiah diri.....Alhamdulillah...alhamdulillah....:)))

Kadang-kadang Allah tak bagi apa yang kita mahu,tapi DIA bagi apa yang kita perlu....IYAP....DIA bagi apa yang kita perlu...Banyak yang saya dapat belajar,bila duk jauh ngan famili ni....belajar perkara baru yang sebelum ni macam rasa tak perlu belajar pun...

pagi,ptg dan tup3 dah malam....sehari berlalu cuti sy...apelah yg sy buat seharian ni...esok,jika dipanjangkan umur,akan menjelma lagi....

حسبنا الله ونعم الوكيل
~Ya Allah,aku serahkan segala urusan ini kepada-MU~....

aminnn.....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan