Sabtu, 21 Mei 2011

~cUtI DaN BaLiK.....~~...^__^





Pada awan biruku melakar kata-kata,

Pada langit cerah ku panah semua cerita,
Dengarlah mentari...
Suara hatiku menyanyi,

Berterbangan jiwa....
Merentasi pelangi.....

~Hafiz hamidun:Cerita Hati~

Wink wink.....cuti sekolah bakal menjelma..alahaiiiiii..macam terasa lambat je masa berlalu... nak tunggu hari rabu ni....huhuhu...rata-rata kawan2 sy kat fb mengalami perkara yang sama mcm saya,terutamanya yang duk kat sabah sarawak...masing-masing status mesti ada yang tulis pasal nak balik...ok...samelah mcm saya........huhuhu

Bila dibilang-bilang....ahad,isnin,selasa dan RABU....kejap je kot....4 hari lagi...lalalala.....hati berbunga riang....x sabarnye nak tgk kelantan....dan terasa mau je terbang hari ni...pulang terus ke kampung halaman....huhuhu...~inilah dinamakan "NIKMAT BALIK KAMPUNG"...







2 MINGGU CUTI....ramai yang nak kawen...dan "ME" tett tett tett "WE"???..Insya Allah~kuakhiri sujud dengan doa agar dikabulkan segala hajat..ameenn,buat sahabat-sahabat yang bakal membina baitul muslim...Mabruk alaik....~nak ucapkan mabruk utk diri sendiri pun boleh kan???~....^__^

~umi,abah,adik...tunggu anakmu dan kakakmu pulanggggggggg~~~...yezza~~...SEMOGA ALLAH PERMUDAHKAN SEGALA URUSAN....ameenn....:)

~semoga apa yang bakal dibina mendapat mawaddah,rahmah dan sakinah dariNYA~~

p/s:tak nak pikir apa yang bakal terjadi selepas 2 minggu bercuti....diharap...balik dengan GEMBIRA,dan pulang kembali pun dalam keadaan GEMBIRA...Insya Allah....semoga Allah memberi kekuatan pada diri.......~senyum sokmo neh~...
Walau apa pun yang terjadi dalam dunia ni, walau sehebat mana pun dugaan yang berlaku dalam hidup ini... ingatlah bahawa Allah tetap menerima taubat hambanya... Kembalilah pada Pencipta manusia apabila kita tersesat di dunia ini...
~Sabarlah dalam bersabar~

Jika langit hendak runtuh

Bagaimana jari hendak menahannya

Kita hamba yang dibatasi takdir

Di situlah nokhtah segala tadbir

Hitungkan laut kesyukuran

Di pinggir pantai kesabaran

Carilah hikmah tuailah iktibar

Sabarlah dalam bersabar

Betapa pun terasa pahit

Janganlah hendaknya tercalar tauhid

Sesungguhnya sabar itu indah

Didikan terus daripada Allah

Ujian itu penebus dosa…

Meningkatkan darjat

Menambahkan pahala

Bingkisan tazkirah daripada yang Esa

Bagai ombak…

penghias samudera!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan