Isnin, 16 Mei 2011

~GuRu oh gUrU~


Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:"Jadikanlah dirimu orang alim (berilmu) atau orang yang menuntut ilmu atau orang yang selalu mendengar pengajaran atau orang yang mencintai (tiga golongan yang tersebut) dan janganlah engkau menjadi dari golongan yang kelima, yang dengan sebabnya engkau akan binasa." (Riwayat Al-Bazzar)
epilog dulu dan sekarang

Dulu…cikgu marah sy kalau tak siap kerja sekolah..

Sekarang….Saya marah budak kalau tak siapkan kerja sekolah…

~Tidakkah ia berputar seakan roda….dipusing-pusing kita akan alami perkara yang sama dan barulah mengerti hati dan perasaan insan yg bernama “guru”….

~Terima kasih guru~….

Tiada ucapan yang terbaik dapat diungkapkan untuk membalas jasa yang guru berikan kepada diri ini….Buat guru-guru saya di Taski Habibah….guru-guru di SKKK1,ustaz,ustazah cikgu dan cikgi saya di Smu (a) Maahad Muhammadi Pasir Pekan…dan sentiasa diingatan buat semua pensyarah-pensyarah saya di Ipg Kampus KKB…terima kasih mendidik kami selama 5 tahun setengah,tempoh yang agak lama utk mendidik kami dan melayan kerenah kami,huhu…dan akhirnya kami berjaya juga menggenggam segulung ijazah beserta memegang nama “guru” hingga ke akhir hayat kami…Insya Allah..terima kasih CIKGU…..^__^

~Halalkan segala ilmu yang dicurahkan....~

Tak dilupa jua…sahabat seperjuangan walau dimana pun berada….di pelusuk tanah air…samada pendalaman,luar Bandar atau Bandar….selamat hari cikgu semalaysia yer~~

~Tahniah kepada diri sendiri jua kerana dah jadi “cikgi”….err…err…ye ke???mcm tak percaya je sy dah memulakan “peperangan” saya dengan anak-anak murid di Sarawak ni~…ape2 pun ~SELAMAT HARI GURU ADRINA~~~hohoho…

…..teruskan perjuangan mendidik anak bangsa…tett..tettt..tett…kanak-kanak cilik….PRA….oh….pra…ape2 pun senyum je…sebab mereka belum tahu ape2…susah jgk ye nak mendisiplinkan kanak-kanak sekecik 4 dan 5 tahun ni…marah terlebih,kang menangis…siapa yang susah…sy jugakkk….tak marah kan….diaorang tak dengar kata...~buntu~…pasti ada caranya nanti….sy kena byk “s.a.b.a.r”…huhuhu

~Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara~wink wink…..


p/s: sedang membilang waktu dan masa nak balik…..~uhhu…msh sempat menyelit tentang sy dan kampung halaman~…


Tiada ulasan:

Catat Ulasan