Ahad, 6 November 2011

~SaLaM AiDiLaDhA~


بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan nama tuhan yang MAHA PENGASIH lagi MAHA PENYAYANG..

Owh...masih bernafas rupanya blog "wardatul humaira'"...alhamdulillah..di petang nan indah indah ini,walaupun hujan dan guruh silih berganti...:P...masih diberi kekuatan untuk menulis sesuatu di blog yang..uhuk3...~tuan empunya blog sdiri pun terbatuk2 dek kerana habuk2 dah mula bertandang....itu tandanya dah lama bebenor blog ini ditinggalkan....

~salam Aidiladha..buat semua pembaca blog...tatkala takbir,tasbih dan tahmid dilaungkan..syukur ke hadrat ilahi,kerana masih diberi nafas untuk menikmati hari ini..walaupun berada di kejauhan..tetapi mereka semua tetap di hati...mereka semua??..iyap.semua2..buat keluarga di KK dan di DD..~uiks..SELAMAT HARI RAYA...masih ingatkah kamu semua sy di sini?..kwang2...:P...buat encik suami yang jauh dipandangan mata...selamat hari raya...keh keh keh...~sila simpan tulang belulang untuk "kami" yer~..p/s:stok kurma cap yussof taiyyob dah nak abis...agak2 sempat tak 2 minggu lagi...

terima kasih tak terhingga buat tuan rumah...ciksu n ayahsu... kerana sudi menumpangkan orang sakit ni kat rumah...huhuhu...dilayan umpama puteri rase...hehe...insya Allah,jika diberi peluang lagi...kami akan sampai untuk kali kedua....^__^

HATI IBARAT AIS........

iyap...keras...lama kelamaan ia akan cair jugak...huuuuuuuu....ape2pun...semoga terus diberi kesabaran dan ketabahan....

:::TIDAK MUDAH...TAPI AKAN TERASA INDAH ::::

Tidak MUDAH tersenyum ketika hati menangis dan terhiris..
Tapi akan terasa INDAH ketika kita menyedari itu kebahagiaan dari kasih ilahi...
Agar Allah memindahkan kebaikan-kebaikan yang menyakiti kita..

Tidak MUDAH bangkit dalam keadaan yang lemah...
Tapi akan terasa INDAH ketika kita menyedari bahawa Allah sedang menyapa dengan cinta-NYA..
Agar kita sentiasa tabah dan kuat...

Tidak MUDAH memberi,
ketika diri sendiri dalam kekurangan...
Tapi akan terasa INDAH ketika kita dapat membahagiakan orang lain...
Agar diri akan terasa lebih bahagia...

Tidak MUDAH memaafkan ketika kita dibenci dan di hina..
Tapi akan terasa INDAH kalau itu adalah sebahagian daripada penyucian diri...
Agar diri kita ikhlas dalam mengapai redha ilahi.

Tidak MUDAH melupakan kegagalan ketika kita masih bersedih memikirkannya...
Tapi akan terasa INDAH ketika menyedari itu adalah permulaan dari kejayaan kita...

Tidak mudah melupakan masa lalu yang menyakitkan..
Tapi akan terasa INDAH ketika menyedari itulah jalan yang harus ditempuh...
Untuk mengecapi kebahagiaan yang akan diberikan Allah sebagai penggantinya...

Tidak MUDAH menghilangkan duka kerana kehilangan..
Tapi akan terasa INDAH ketika menyedari...
Bahwa tuhan telah meminjamkan kepada kita beberapa saat..


Tidak MUDAH menghadapi penderitaan dan cubaan yang terus mendera..
Tapi akan terasa INDAH ketika menumbuhkan kesabaran dan rasa syukur..
Dan menyedari itu adalah sebahagian daripada cara Allah menyayangi hambanya...
Seperti Allah menyayangi para Nabi dan RasulNya.


سبحان الله والحمدلله ولا إله إلا الله والله أكبر
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم

Tiada ulasan:

Catat Ulasan