Khamis, 29 Disember 2011

~bErLaLu..2011..welcome 2012...~


kalendar itu sekadar nombor...iyer x?..

بسم الله الحمن الرحيم
يا حي يا قيوم...برحمتك استغيث....اصلح لي شأني كله.... ولا تكلني الى نفسي طرفة عين...أمين

Wahai tuhan yang Maha Hidup lagi Maha Berdiri...dengan rahmatMU aku memohon pertolonganMU,baikilah untukku urusanku,Jangan ENGKAU serahkan kepada diriku walaupun sekelip mata...

Selamat tahun baru 2012 semua...semoga-moga dengan rahmatNYA kita semua mampu menghadapi apa jua cabaran dan dugaan pada tahun ini dengan sebaiknya..."kita tu termasuk sayalah yer"..

tahun 2012 ni,lembaran baru dibuka...dengan Kalimah بسم الله الحمن الرحيم

Tahun ni,agak banyak kerja berbanding dengan tahun lepas,skali pikir macam tak dan je masa sehari tu....huhuhu..tapi apa nak buat...nak tak nak,kna galas jgk..dah tanggungjawab....

lembaran 2012..timbunan kerja-kerja yang diamanahkan

1) guru kelas tahun 5...weee wwiiit...----banyak jgk kerja nak kena wat yer....bertenang..

2) guru p.i pra sekolah...yang tentunya kssr.......waahhh....sangat2..entah tak tau nak kata...terima dalam keterpaksaan sebab dah tak der guru p.i dah...

3) Guru b.a tahun 1...2 kelas gitu skali bagi...tu dio...garu kepala laaaa...>>>kssr jgk ni....~jeng molek braso~..hahaha...ketawa sekuat hati......

4)guru pai tahun 2...jgk KSSR...abislaaaaaahhh...semua nak kena rekod,semua nak kena buat band...huh!!...

5)yang ni paling best...bendahari PIBG...~kayalah sy lepas ni...kaya dengan duit orang lain~..dalam ramai2 terpikir jgk,gb baru tu,tuju kat sy...tak pelah,boleh belajar benda baru...tp awal2 sy dah gitau,sy nak ada penolong,sebab sy akan bercuti lepas ni...harap maklum yer!!...p/s:bukan bercuti je kot...PINDAH trosssss...wakakak...~aminnn~...koya sketttttt..

6)Bendahari pai...woow!!...owh...trima je...senyum...

7)ko-kurikulum pulak...naik nama sy lagi..jadi pengerusi persatuan puteri islam....wahhh!!..sangat berjaya....~cuak~...

nak kena senarai lagi ke??cukup la yer...sekadar muqaddimah 2012...banyak yang difikirkan...tp itu je yang terluah setakat ni..yang lain2 tu biarlah menjadi "rahsia hati"...huhu..

orang kata pengalaman tu,x datang bergolek..kita kena lalui baru kita dapat rasa..apa yg sy rasa kehidupan sy bermula hari ini,esok dan seterusnya adalah "kurang tidur"...huhuhu....owh!sayangnya nak tinggalkan hobi tu....T_T..





mula-mula hanya berniat.."kalau ada meja study..ok jugak...senang ckit nak buat kerja"...pastu tetiba,teringat kedai perabot yang dekat rumah ni...niat jugak"nak survey harga je"...pastu lagi...pusing2 dalam kedai tu...saje je wat aksi twr menawar dengan si amoi kedai tu...tup tup tup..boleh pulak mulut sy ni cakap"macam ni lah auntie,u kasi i harga "teeettt(terpaksa dirahsiakan)huhuhu,i angkat sekarang jgk"...waahhh...kalau adalah 10 org pembeli mcm sy ni..agak2 kaya tak tokey kedai tu...ape2 pun,sy rasa amatlah berbaloi kerana sy boleh kurangkan waktu tidur sy dengan bertapa dimeja ituuuuuu....okey tak?>>transformasi 2012...

bye2..kita jumpa lagi yer...dikesibukan sy yang lain pulaaaa....^__^,senyum sokmo.....

Jumaat, 23 Disember 2011

TaUtAn hAtI



"Kebahagiaanmu kerana melakukan perbuatan dosa merupakan dosa terbesar di sisi ALLAh. Kesedihanmu terhadap dosa masa lalumu yang kemudian engkau lupakan begitu saja merupakan dosa terbesar di sisi ALLAh. Kegemaranmu menyembunyikan perbuatan dosamu sampai hatimu tidak merasa tersentuh sedikit pun terhadap ALLAh merupakan dosa terbesar di sisi ALLAh!"

- Ibnu Qayyim~

بسم الله الرحمن الرحيم

Lama benar x update blog yer....hinggakan suami sy tya..bile nk update blog?ble nak update blog?err..mentang2 la dia asyik update blog jerkannn..^__^...entah..mungkin kehilangan mood untuk menulis seketika...mungkin juga disebabkan oleh "kesibukkan" yang dibuat-buat(beralasan)...kalau kat sarawak...mesti update blog..iyelah..x der kerja katakan....x der kerja???...macam pelik je ayat tu....

~story 1~

Biasalah cuti sekolah,tak sah kalau tak dapat jemputan walimah dari sahabat-sahabat..x kiralah sahabat dari mmpp,sahabat dari ipgkkb ataupun mane2 je sahabat...kalau pegi majlis kawin mesti "semangat" terlebih..kenapa yer??...agak2 mungkin suasana yang meriah kot!!..itu yang teruja terlebih tu..ape-ape pun saya nak mengucapkan selamayt berbahagia hingga ke jannah,buat seeeeeemmuaaaaaaaa sahabat-sahabat saya yang telah melangkah ke fasa perkahwinan..semoga korang semua dapat dinobatkan sebagai suami yang soleh dan isteri yang solehah...aminn...

Story 2~

Dulu hanya majlis kawen je yang perlu dihadiri..tapi sekarang..sudah bertambah satu agenda..iaituu...pegi melawat baby kengkawan...Tahnia..tahniah..tahniah..buat kak zira dan suami kerana dikurniakan baby girl yang cute,nama pe ye?.ermmmmmm...~alya humaira'~..wah!!!cantik sungguh namanya...terutamanya "humaira'"tu....manis je kan?kan?kan?

Buat nik hakimah dan suami..tahniah juga..kerna dikurniakan baby girl jugak..yang diberi nama khairunnisa'~sungguh indah makna nama tu..semoga khairunnisa' dapat menjadi sebaik2 wanita...

Buat nurul afzan(je) dan suami..tahniah jugak,baby gegirl jugak yang diberi nama aira saffiyah.semoga menjadi qurratun a'yun buat umi dan abi yer!!..

p/s:alahai pakat bleh baby blako doh...pah sy bilo??...ngeh2..~tunggu..zasss..

Story 3~

Alhamdulillah...alhamdulillah...diatas anugerah Allah yang tak ternilai buat diri saya dan suami...Anak..satu anugerah yang tak dijangka dan hadiah yang paling besar serta bermakna buat diri ini..alhamdulillah kerana diberi peluang untuk bergelar ummi...semoga Allah memberi kekuatan untuk diri saya dan baby meneruskan kehidupan di perantauan..dan insya Allah dengan ada nya Allah di sisi,kami akan terus melangkah dan melangkah.....~doakan kami~

buat suami yang tersayam.......

hanya doa yang mampu dititpkan agar terus diberi kakuatan,ketabahan dan kesabaran diatas ujian yang Allah berikan kepada kita.Insya Allah,bila tiba masanya kita akan "bersatu" juga...^__^


~16 minggu..first scan~

Alhamdulillah,atas anugerah ALLAH buatku (diberinya kekayaan yang melimpah ruah,insyaALLAH akanku gunakan anugerah ini sebaik mungkin dan ke jalan yang diredhaiNYA).

Alhamdulillah,atas anugerah ALLAH buatku (diberinya kesihatan yang baik untuk aku mencari rezeki yang halal dan untuk aku terus beribadat kepadaNYA).

Alhamdulillah,atas anugerah ALLAH buatku (diberinya akal yang baik untuk aku berfikir dan membolehkan aku mencari ilmu ke arah jalan yang diredhai dan diberkatiNYA).

Alhamdulillah,atas anugerah ALLAH buatku (diberinya peluang untuk aku menumpang buat sementara di bumi milikNYA ini,terpegun seketika dengan keindahan alam ciptaanNYA..itulah antara bukti kekuasaanNYA).

Alhamdulillah,alhamdulillah,alhamdulillah untuk segala-galanya.

~story 4~

sekolah dan nak buka dah....cepatnye masa berlalu...semoga 2012 membuka lembaran baru kehidupan yang lebih baik....

~melayan artikel dari genta rasa,ustaz pahrol.....

Cinta dan kasih sayang umpama mentari, cahayanya boleh dilihat oleh sesiapa sahaja yang punya mata. Bersyukur jika kelembutan itu ada dalam rumah tangga kita, kerana itu petanda kebaikan berada bersama kita. “Orang yang dijauhkan dari sifat lemah lembut, maka ia dijauhkan dari kebaikan.” (HR.Muslim)~