Jumaat, 23 Disember 2011

TaUtAn hAtI



"Kebahagiaanmu kerana melakukan perbuatan dosa merupakan dosa terbesar di sisi ALLAh. Kesedihanmu terhadap dosa masa lalumu yang kemudian engkau lupakan begitu saja merupakan dosa terbesar di sisi ALLAh. Kegemaranmu menyembunyikan perbuatan dosamu sampai hatimu tidak merasa tersentuh sedikit pun terhadap ALLAh merupakan dosa terbesar di sisi ALLAh!"

- Ibnu Qayyim~

بسم الله الرحمن الرحيم

Lama benar x update blog yer....hinggakan suami sy tya..bile nk update blog?ble nak update blog?err..mentang2 la dia asyik update blog jerkannn..^__^...entah..mungkin kehilangan mood untuk menulis seketika...mungkin juga disebabkan oleh "kesibukkan" yang dibuat-buat(beralasan)...kalau kat sarawak...mesti update blog..iyelah..x der kerja katakan....x der kerja???...macam pelik je ayat tu....

~story 1~

Biasalah cuti sekolah,tak sah kalau tak dapat jemputan walimah dari sahabat-sahabat..x kiralah sahabat dari mmpp,sahabat dari ipgkkb ataupun mane2 je sahabat...kalau pegi majlis kawin mesti "semangat" terlebih..kenapa yer??...agak2 mungkin suasana yang meriah kot!!..itu yang teruja terlebih tu..ape-ape pun saya nak mengucapkan selamayt berbahagia hingga ke jannah,buat seeeeeemmuaaaaaaaa sahabat-sahabat saya yang telah melangkah ke fasa perkahwinan..semoga korang semua dapat dinobatkan sebagai suami yang soleh dan isteri yang solehah...aminn...

Story 2~

Dulu hanya majlis kawen je yang perlu dihadiri..tapi sekarang..sudah bertambah satu agenda..iaituu...pegi melawat baby kengkawan...Tahnia..tahniah..tahniah..buat kak zira dan suami kerana dikurniakan baby girl yang cute,nama pe ye?.ermmmmmm...~alya humaira'~..wah!!!cantik sungguh namanya...terutamanya "humaira'"tu....manis je kan?kan?kan?

Buat nik hakimah dan suami..tahniah juga..kerna dikurniakan baby girl jugak..yang diberi nama khairunnisa'~sungguh indah makna nama tu..semoga khairunnisa' dapat menjadi sebaik2 wanita...

Buat nurul afzan(je) dan suami..tahniah jugak,baby gegirl jugak yang diberi nama aira saffiyah.semoga menjadi qurratun a'yun buat umi dan abi yer!!..

p/s:alahai pakat bleh baby blako doh...pah sy bilo??...ngeh2..~tunggu..zasss..

Story 3~

Alhamdulillah...alhamdulillah...diatas anugerah Allah yang tak ternilai buat diri saya dan suami...Anak..satu anugerah yang tak dijangka dan hadiah yang paling besar serta bermakna buat diri ini..alhamdulillah kerana diberi peluang untuk bergelar ummi...semoga Allah memberi kekuatan untuk diri saya dan baby meneruskan kehidupan di perantauan..dan insya Allah dengan ada nya Allah di sisi,kami akan terus melangkah dan melangkah.....~doakan kami~

buat suami yang tersayam.......

hanya doa yang mampu dititpkan agar terus diberi kakuatan,ketabahan dan kesabaran diatas ujian yang Allah berikan kepada kita.Insya Allah,bila tiba masanya kita akan "bersatu" juga...^__^


~16 minggu..first scan~

Alhamdulillah,atas anugerah ALLAH buatku (diberinya kekayaan yang melimpah ruah,insyaALLAH akanku gunakan anugerah ini sebaik mungkin dan ke jalan yang diredhaiNYA).

Alhamdulillah,atas anugerah ALLAH buatku (diberinya kesihatan yang baik untuk aku mencari rezeki yang halal dan untuk aku terus beribadat kepadaNYA).

Alhamdulillah,atas anugerah ALLAH buatku (diberinya akal yang baik untuk aku berfikir dan membolehkan aku mencari ilmu ke arah jalan yang diredhai dan diberkatiNYA).

Alhamdulillah,atas anugerah ALLAH buatku (diberinya peluang untuk aku menumpang buat sementara di bumi milikNYA ini,terpegun seketika dengan keindahan alam ciptaanNYA..itulah antara bukti kekuasaanNYA).

Alhamdulillah,alhamdulillah,alhamdulillah untuk segala-galanya.

~story 4~

sekolah dan nak buka dah....cepatnye masa berlalu...semoga 2012 membuka lembaran baru kehidupan yang lebih baik....

~melayan artikel dari genta rasa,ustaz pahrol.....

Cinta dan kasih sayang umpama mentari, cahayanya boleh dilihat oleh sesiapa sahaja yang punya mata. Bersyukur jika kelembutan itu ada dalam rumah tangga kita, kerana itu petanda kebaikan berada bersama kita. “Orang yang dijauhkan dari sifat lemah lembut, maka ia dijauhkan dari kebaikan.” (HR.Muslim)~


Tiada ulasan:

Catat Ulasan