Jumaat, 3 Februari 2012

~ReZeKi~

Alhamdulillah...rezeki itu ada di mana-mana..huhu...baru-baru ni,saya terasa nak makan kek coklat cheese...aduh,setiap kali masuk kedai roti depan rumah saya tu,mesti terpandang kek tu...nak beli,macam tak berbaloi je...sapa la yang nak makan banyak2 tu nanti..x pelah,tunggu kalau betul-betul rasa nak makan....tup..tup..selang 2,3 hari tu..ada cikgu sekolah saya bawak kek coklat cheese kat sekolah...haah!!...tu dia..alhamdulillah, rezeki....ALLAH MAHA MENGETAHUI...~~murah benar rezeki" anak" umi ini....~~~

pastukan...2,3 hari ni rasa nak makan nasik kerabu...ingat2 nak pegi beli dalam kem pagi esoknya...tapi x sempat...bangun terlewat daaaaaaa....dalam kem tu,kalau nak masuk 6.15 dah kna bertolak dari rumah,lewat ckit dah jem teruk...hurm..tak pelah,tunggu esok,hari cuti sekolah boleh pegi beli...sampai je di sekolah,ada seorang cikgu tu panggil saya"adrina, nasik kerabu ikan ni ada lagi sebungkus,nak ke?"..saya apa lagi..pucuk dicita,ulam mendatang..."nak2"..terus beli ngan akak tu..alhamdulillah..rezeki lagi..

MORAL OF THE STORY: sabar..insya Allah..ada rezeki,Allah permudahkan...kadang-kadang2 kita x tau pun dari mana ia datang...tup2...dah jadi milik kita....Alhamdulillah....biiznillah....:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan