Rabu, 10 Julai 2013



بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah,masih diberi ruang dan peluang bernafas di dunia Allah ini...syukur...syukur...
 saya x tahu nak start crite dari mana...~sebab dah lama benar x update blog nih...rase cam janggal pulak nak menulis...memang kes "kurang rajin" nak update blog lah nih~....weeeeeee

ok..start dari cerita "dari SARAWAK pulang ke MALAYA"

Memang kes yang tidak disangka-sangka...Alhamdulillah,sarawak negeri yang dikatakan agak "ketat" untuk melepaskan guru agama...akhirnya dalam "keterpaksaan" (barangkali) terpaksa melepaskan jugak insan seperti saya...eh..bagaimanakah boleh tetiba saya terlepas dari negeri itu?...hurmm,amik mood untuk sambung cerita..........


zzz.......

Alhamdulillah,rezeki Tuhan memang tidak ada siapa yang jangka...awalnya en.suami yang mohon ke sarawak melalui permohonan Sekolah Dalam Hospital..Dia Yang pergi interview,waktu tgh interview tu adalah seorang panel tu bertanya kepada suami saya,kenapa berminat sangat nak pergi sarawak...suami saya yang jujur,telus,ikhlas serta hensem ni (ehem3)...pun jawablaa sebab nak ikut isteri dan anak yang duk kat sana,mintak eg-tukar pun x dapat2...huuu...maka berfikirlah si panel tadi,mungkin kesian kot kat suami saya waktu tu..

Setelah selesai sahaja suami saya di interview,penemuduga tu kata,saya juga akan di interview...makanya,menunggulah saya..bilalah nak di interview ni...tunggu,tunggu dan tunggu..akhirnya,puan penemuduga itu pun,telefon saya pada jam 11.00 a.m..alahai waktu tu cun-cun anak saya bangun menangis,dan terdengarlah oleh si puan penemuduga itu...mungkin tersentuh hati barangkali...esoknya,dia minta saya ke hospital Umum sarawak untuk ditemuduga...

sesi temuduga:pergi melawat wad budak2 yang kena sakit kanser...lps tu pusing2..dalam hati tertanya-tanya.."boleh ke saya jadi cikgu untuk diorang yang mcm ni?"..sayunya hati melihat mereka yang diberi ujian sebegitu.........selepas itu,saya pun dibawa kembali ke bilik mesyuarat di HUS ini...ditya-tya,saya jawab...saya angguk,huhu...dengan erti kata lain semua setuju.....dan yang paling penting saya pada hari itu menjadi pendengar yang setia...apa yang penting..harapan agak menggunung tinggi;

Setelah selesai,maka pulanglah saya kerumah....malam nanti encik suami datang bercuti dengan saya di sarawak...yeaaa......sukanya...

x sampai seminggu proses,puan penemuduga menelefon suami saya,katanya saya ni masih belum disahkan jawatan,pihak bpk x mau terima...halamak...kalut sekejap,tetiba jadi penyedih....huhuhu...tapi jenis suami saya ni tenang orangnya,dia minta call spp untuk pengesahan,adakah saya dah disahkan jawatan atau belum...saya pun call la spp,dan berharap agar dipermudahkan urusan untuk hidup bersama suami dan anak...dan...Alhamdulillah,syukur pada yang Esa...saya telah disahkan jawatan pada 7 julai 2012....tapi dimana surat saya???!!...spp kata dah dihantar ke sekolah,call sekolah,kata x sampai lagi...terus call ppd,katanya akan dihantar kesekolah...ok,maknanya dekat ppd lah...huaaarghhh....petang tu saya amik surat pengesahan jawatan saya di ppd,terus fax kan pada pihak Bpkhas,,,harap2 kali ini tiada masalah lagi...

x sampai sebulan proses,sekolah menerima fax dari Bpkhas yang menyatakan tentang pertukaran saya ke sekolah dalam hospital,Hospital Pakar Sultanah Fatimah,Muar,johor...sujud syukur pada Allah..Alhamdulillah,akhirnya kami dapat bersama,dan suami saya juga dapat tempat yang sama...Alhamdulillah,alhamdulillah,alhamdulillah....

Hanya 2 hari saya amik masa utk mengemas barang saya yang agak "x banyak" tu...hurm,penat memang x yah nak cakapla...nak kna shipping keta lagi,kemas barang masuk kotak lagi...tapi segalanya Allah permudahkan....

GEMBIRA...tentunya...
SEDIH....pasti....
SYUKUR...mesti....

Alhamdulillah,sekarang ni jadilah saya sebagai seorang guru di SDH,Muar...Brape tahun agak2 saya dan family ditakdirkan tinggal di sini?..wallahua'lam...target after 5 years nak balik kelantan...insya Allah,tiada yang mustahil.......



 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan